motoStiri BMW R 12 S – Un nou membru al familiei Heritage, ce aduce tribut istoriei pe care a făcut-o R 90 S.
Pentru 2025 BMW își extinde familia retro R12 lansând un model S inspirat de R90 S din anii 1970. Designerul Hans A. Muth a reușit în acea perioadă să desăvârșească un model cu atât de mult stil încât chiar și în epoca modernă de azi, R90S încă mai stârnește emoție și face inimi să bată mai repede. Cu atât mai mult cu cât în 1974, modelul primea schema de culori Daytona Orange.
Se bazează pe roadster-ul R12 nineT care a fost lansat în 2024, mai degrabă decât pe cruiserul relaxat R12 și are același motor boxer de 108 CP și 1170 cc, răcit cu aer/ulei, care își trage rădăcinile de la modelul HP2 Sport din 2007.
Modelul S se deosebeste de standardul R12 nineT de 13.800 € prin carena frontala montat pe ghidon si parbrizul fata colorat. Schema uimitoare de vopsea metalizată este, de asemenea, realizată în tribut pentru emblematicul modelul R90 S Daytona Orange din 1975.
Acest lucru este completat în continuare de o linie dubla rosie, care mărginește secțiuni de aluminiu fasonat pe rezervorul de combustibil cât și pe capacul șeii pasagerului.
„Designul este completat perfect de detalii precum „S” roșu de pe capacele laterale, linia dublă roșie și suprafețele din aluminiu și lăcuit transparent ale rezervorului și ale scaunului”, șeful BMW Motorrad Design, spuse Alexander Buckan.
R90 S originală s-a bucurat de mult succes în curse pentru BMW – inclusiv de o victorie de clasă în cursa Production TT din 1976 de pe Insula Man. De asemenea, a câștigat și Daytona 200 în același an, în mâinile lui Steve McLaughlin, iar coechipierul său Reg Pridmore a folosit motocicleta pentru a câștiga primul campionat AMA Superbike din SUA.
In afara de culori, R12 S primește roțile cu spițe BMW Option 719 Classic II cu jante anodizate. Atât ghidonul, cât și tuburile furcii, care este inversata, sunt de asemenea, finisate în negru, contribuind la contrastul cu culoarea portocalie. De asemenea, în negru mat sunt capacele bobinei de aprindere din stânga și din dreapta, șurubul de umplere cu ulei și capacele chiulasei.
Există, de asemenea, o doză de tehnologie suplimentară în combinație, cu pachetul Confort opțional de la BMW care vine ca standard – inclusiv Hill Start Control, Shift Assistant Pro (quickshifter), mânere încălzite și cruise control.
Sunt disponibile și toate accesoriile suplimentare disponibile pentru R12 nine T, inclusiv bagaje, sisteme de evacuare, alarme antifurt și multe altele.